Informujemy, że w bieżącym roku Gmina Chmielnik zakończyła realizację zadania polegającego na „Usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Chmielnik” w ramach programu priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Łączny koszt zrealizowanego zadania wyniósł 47.573,99 zł. Zgodnie z umową dofinansowania zawartą w dniu 4 września 2019 r. Nr 2259/2019/OZ/R/DA pomiędzy Gminą Chmielnik a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie, Gmina otrzymała dotację w wysokości 40 437,88 zł, co stanowi 85% kosztów kwalifikowanych, z czego 23 786,99 zł pochodziło z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a 16 650,89 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. Pozostałe środki w kwocie 7 136,11 zł pochodziły z budżetu Gminy. Zadanie zakończono 15 października 2019 roku. W wyniku ww. zadania osiągnięto efekt ekologiczny i rzeczowy na poziomie 71,006 Mg odpadów zawierających azbest, w tym 9,915 Mg pochodzących z demontażu i 61,091 Mg zebranych z pryzm. Wykonawcą zadania była firma Logistyka Odpadów Sp. z o. o. która zebrany odpad złożyła na składowisku odpadów w Dobrowie.
Lidia Urbaś