zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna

Wybierz numer archiwalny

Wieść Gmina Nr 2/2008
Blisko boisko
Rajd pieszy "Szlakiem Wolańskich Przysiółków"
URZĄD GMINY INFORMUJE
OŚWIATA I KULTURA
Z ŻYCIA OSP
KRONIKA SPORTOWA
OGŁOSZENIA
012345

Wieść Gminna 2/2008 OŚWIATA I KULTURA
Relacja z pobytu we Francji

W dniach od 28 maja do 2 czerwca 2008 r. delegacja Szkoły Podstawowej nr 2 im. Ojca Świętego Jana Pawła II gościła z wizytą we Francji. Naszym gospodarzem była Szkoła Podstawowa z Saint-Quentin, a wszystko to w ramach programu Long Learning Comenius, realizowanego od dwóch lat przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły. W podróż udali się tym razem nauczyciele: Marta Rejman, Bogdan Kaczor i Michał Wolańczyk, zabierając ze sobą trójkę uczennic z klasy piątej: Agnieszkę Płodzień, Anetę Chwaszcz i Paulinę Gibała. Jak zawsze, dla dzieci wyjazd był nagrodą za bardzo dobre wyniki w nauce języka angielskiego, a więc warto się uczyć języków !

Po nużącej, całodniowej podróży dotarliśmy wreszcie do miejsca przeznaczenia, gdzie już następnego dnia zwiedzaliśmy szkołę w Saint-Quentin i dyskutowaliśmy o projekcie. Jednym z punktów programu była rozmowa z panią posłanką do Parlamentu Europejskiego oraz wizyta w ratuszu, gdzie spotkaliśmy się z władzami miasta, otrzymaliśmy upominki i obejrzeliśmy zabytkową salę obrad sejmiku.

Nie cały czas jednak zajmowały nam dyskusje o projekcie i oficjalne spotkania. Wraz z pozostałymi reprezentantami wszystkich szkół partnerskich udaliśmy się na wspólne zwiedzanie galerii malarstwa oraz spacery po mieście połączone z podziwianiem architektury art deco, z której miasto Saint-Quentin słynie. Wielką atrakcją była wycieczka do Laon, pierwszej stolicy Francji, gdzie zwiedzaliśmy katedrę, muzeum i urokliwe, stare uliczki. Okazja do spróbowania francuskiej kuchni została wykorzystana w stu procentach (z konsumpcją ślimaków przez wszystkich uczniów i nauczycieli włącznie).

Po kilku dniach spędzonych w Saint-Quentin, delegacje wszystkich szkół pojechały do Paryża. Podczas długich wędrówek korytarzami Luwru (który jest największym muzeum na świecie) nie omieszkaliśmy zatrzymać się przy posągu Wenus z Milo i obrazie Mona Lizy. Na dalsze zwiedzanie Paryża udaliśmy się już sami i, choć nie mieliśmy za dużo czasu, zobaczyliśmy katedrę Notre Dame, wieżę Eiffla i Pola Elizejskie. Okazję do drobnych zakupów mieliśmy zapuszczając się w różne egzotyczne zakątki i uliczki stolicy Francji.

Już niebawem to nasza szkoła będzie gościć nauczycieli z Francji, Włoch i Węgier. Mamy nadzieję, że nasi zagraniczni koledzy będą równie mile wspominać wizytę w Polsce, jak my wizyty w ich krajach.

Michał Wolańczyk

poprzednia strona do góry następna strona

drukuj

Czwartek, 2 Maja 2024 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"